Manual jak demo
|
TESTY — ..................................................................................................................................................... CHCETE, ABY VAŠE DĚTI MĚLY VE ŠKOLE CO NEJLEPŠÍ VÝSLEDKY ? Získali jsme za náš projekt několik mezinárodních Interaktivní Testy jsou určeny pro všechny děti od 4 let, k možnému odhalení a prevenci počátečních problémů ve čtení (dyslexie), psaní (dysgrafie), hyperaktivitou... Jsou vytvořené tak, aby se děti připravily co nejlépe před nástupem do školy na psaní a čtení. Slabikář a testy používají například všechny mateřské školky na Praze 1, PPP - pedagogicko-psychologické poradny
Praze 11 a 12, poradna v Třebíči, Jihlavě, mateřské školky na Olomoucku, Zlínsku, Jižní Moravě…atd. Testy jsou generovány náhodně – pokaždé, když dítě spustí jakýkoliv úkol, je vždy jiný, tudíž dítě nemá možnost se testy naučit zpaměti.
Testy fungují formou hry a jsou určeny již dětem od čtyř let, které nemají s psaním ani čtením žádné zkušenosti. Menu je vytvořeno jako pařez, na kterém rostou houby a kreslená myška stejně jako myš u počítače vše ovládá a vede dítě hlasem a obrazem. Za každý splněný úkol myška zahraje na hudební nastroj a hráč dostane muchomůrku. Nemusí nikam spěchat, myš počká. Když se dítě splete může znovu a znovu řešit úkol aniž by mělo pocit, že dělá něco špatně. Po ukončení hry může rodič/odborník zjistit ve výsledcích jak si dítě vedlo, kolikrát úkol plnilo než došlo k správnému řešení. Vše je na závěr zobrazeno v procentech a obrazem ( také z důvodu kdyby rodič byl sám dyslektik, dysgrafik z 50ti % je tento problém dědičný) Označit dítě za dyslektické již v předškolním věku není zcela možné. Můžeme však identifikovat problém, který tomuto handicapu předchází. Snažím se o první možný alarm, kdy by rodiče mohli rozpoznat počáteční problémy, které by dítě mohlo mít v budoucnu se psaním a čtením. Rodiče by pak mohli ihned s dítětem pracovat, testy jsou vytvořeny tak aniž by neodborná společnost musela znát odborné specifika. Mnoho rodičů z ostychu čeká až na první třídu, kdy už dítě zažívá první zklamání. Záměrem je, aby se testy dostaly nejen mezi odbornou veřejnost, ale především do rukou rodičů a prarodičů. Jde především o to, aby s nimi děti chtěly pracovat, trénovat a aktivovat – propojit obě hemisféry. Úkoly jsou zde na zrakové vnímání, paměť, orientaci, sluch, koncentraci apod., tedy vše proto, co má dítě znát, aby se naučilo dobře číst a psát. Oba projekty vznikly jako doktorandský projekt na Akademii výtvarných umění v Praze. |
||
........................................................................................................................................................................................................ | |||
© Copyright DyS 2013 | telefon: +420 604 145 011, e-mail: info@dys.cz |